Novinky

naše cena 229,00 Kč
Vyprodáno
naše cena 159,00 Kč
Vyprodáno
naše cena 159,00 Kč
Skladem

Nejprodávanější



Úvod » Držáky na selfie

Držáky na selfie

 

Selfie je typ fotografického autoportrétu, pořízeného z ruky za pomocí digitálního fotoaparátu či chytrého telefonu. Ve slovníku Oxford Dictionaries Online je popsán jako „fotografie sebe sama, běžně pořízená chytrým telefonem nebo webkamerou a nahrána na sociální síť“. Selfies jsou často určena pro publikování na sociálních sítích a sítích pro sdílení fotografií online, jako jsou Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest a Snapchat. V Koreji se často používá termínu selca (zkratka pro „self camera“).Selfies jsou většinou neformální snímky pořízené „z ruky“ či před zrcadlem. Na snímcích je zobrazen buď fotograf sám, nebo fotograf a tolik lidí, kolik se jich vejde do záběru. Skupinové selfies jsou označovány jako „group selfies“. V dubnu 2013 britský deník the Guardian zahájil natáčení série zvané Thinkfluencer, která dokumentuje fenomén selfie v Británii.


běžná cena 229,00 Kč

naše cena 135,00 Kč

Skladem
novinka
akce
top produkt


běžná cena 199,00 Kč

naše cena 129,00 Kč

Skladem
novinka
akce
top produkt


běžná cena 229,00 Kč

naše cena 135,00 Kč

Skladem
novinka
akce
top produkt


běžná cena 289,00 Kč

naše cena 199,00 Kč

Skladem
novinka
akce
top produkt


běžná cena 499,00 Kč

naše cena 329,00 Kč

Skladem
novinka
akce
top produkt


běžná cena 289,00 Kč

naše cena 179,00 Kč

Skladem
novinka
akce
top produkt


běžná cena 279,00 Kč

naše cena 99,00 Kč

Skladem
novinka
akce
top produkt

 

Zpočátku byly selfies populární hlavně mezi mladými lidmi, avšak popularita tohoto fenoménu se rozšířila i na dospělé a dokonce i mezi osobnosti kultury (hlavně v USA a UK). Mezi osobnosti, které publikovali „selfie“, se zařadil i současný papež František. Na internetu se objevují i žebříčky celebrit podle počtu publikovaných „selfies“. Charakter „selfies“ umožňuje celebritám osobnější přístup k šíření své popularity médii, protože autorem fotografie je přímo celebrita.


V prosinci roku 2012 magazín Time zaznamenal, že se slovo selfie objevilo mezi deseti nejpoužívanějšími výrazy roku 2012 (podle „Time top 10 buzzwords“). Přestože selfies existují již roky, teprve roku 2012 se tento termín rozšířil masově. Podle průzkumu z roku 2013, dvě třetiny australských žen ve věku od 18 do 35 let pořizují „selfies“, hlavně pro publikování na Facebooku. Podle ankety výrobce mobilních telefonů a fotoaparátů Samsung vyplývá že 30% veškerých fotografií pořízených lidmi ve věkovém rozpětí 18-24 let tvoří právě selfies. V roku 2013 se slovo „selfie“ stalo natolik běžným, aby bylo zařazeno do online slovníku Oxford English Dictionary v kvartální aktualizaci z dubna 2013 a zároveň se stalo slovem roku. Skupinová selfie vyfocená na předávání Oscarů v roce 2014 se stala nejsdílenějším snímkem všech dob, retweetovalo ji přes 2 miliony lidí. Posléze se ale ukázalo, že šlo o úmyslnou reklamu obsahující product placement od Samsungu.

 

Půvab „selfies“ vychází z jednoduchosti jejich pořizování a sdílení, ale také z možnosti jak kontrolovat způsob prezentace své osoby na internetu. Mnoho „selfies“ mají pro autora pochvalný charakter, obzvláště pro mezi přátele, od kterých se očekává kladný ohlas na tyto snímky. Avšak studie Facebooku z roku 2013 ukazuje, že časté publikování snímků „selfie“ se týká hlavně uživatelů, kteří mají na síti malou sociální interakci. Přední autor tohoto výzkumu poznamenává, že ti, kteří příliš často publikují fotografie na Facebooku, riskují poškození vztahů v reálném životě. Tedy že uživatelé se až nezdravě pomocí těchto snímků snaží přitáhnout pozornost na svou osobu. Uživatelé aplikace Snapchat posílají svým přátelům záměrně nevábné fotografie sebe samých jako projev humoru. Publikování těchto neatraktivních fotek se stalo běžným v roce 2010, z části díky své humorné povaze, ale v některých případech se jedná o reakci na přílišné narcistní pojetí těla a přemíru sexuality u mnoha „selfies“.